Ochi care păzesc

Nu am știut că sunt sclav până când s-a născut ea. Da, sclav. Al fricii. Al fricii că i s-ar putea întâmpla ceva îngrozitor, că ar putea dispărea de lângă mine, că ar putea gusta o traumă, că…

Nu m-am resemnat nicidecum. Mă lupt cu toată ființa ca Adevărul pe care îl cunosc să iasă la iveală ca reacție primară, necosmetizată atunci când vine frica. Sunt pe drum. Iar azi, am mai făcut un pas.

Îmi doresc să o protejez cu toată puterea mea. Dar tot cu aceeași putere îmi doresc ca ea să își întindă aripile și să zboare.

O vreau întreagă și neatinsă de durere. Dar știu că durerea nu va lipsi din viața ei.

Pentru vârsta la care este acum, o vreau păzită. În permanență. De ochi atenți. De ochi puternici. De ochi care nu scapă nimic.

Și îmi imaginez scenarii în care ea ar trece strada singură, cu ochii mei în preajmă, fără știrea ei.

Apoi cum ar ajunge mai departe, peste mai multe străzi, cu ochii mei în preajmă, fără știrea ei.

Și mai târziu cum ar lupta la rândul ei cu lumea…cu ochii mei în preajmă, fără știrea ei.

Și lacrimi multe îmi umplu ochii acum, pentru că spațiul acesta strâmt în care mi se zbate sufletul nu va fi mereu în preajma ei, pentru că străzi multe și locuri îndepărtate și lumi în care se va lupta ea vor fi mai multe decât văd eu astăzi, pentru că ochii mei nu îi vor fi în preajmă mereu.

Mă doare fizic frica asta. Mă dor fălcile încleștate. Mă dor mușchii gâtului care ține captive lacrimi pe care am promis că nu le mai plâng.

Mă dor ochii. Și îi ridic în sus cu pleoapele strânse, ca să nu mai văd scenarii, ca să nu mai văd frica.

Iar sus…sunt ochi atenți. Sunt ochi puternici. Sunt ochi care nu scapă nimic. Sunt ochi care vor fi mereu în preajmă.

Și mai fac un pas spre libertate. Și vreau să las în urmă sclavia. Și vreau să pot privi, fără frică, în ochii Lui și în ochii ei.

 

Mama, mai cântă-mi cântecul cu ochii.

Mulțumesc pentru ochiul Tău

Care mă păzește

Păzește inima mea.

Păzește inima mea.

Leave a Reply

